Generelt
I dagligdags praksis afspejler vores vision og mission for skolen vores møde med det enkelte barn, hvor det befinder sig personligt, socialt og fagligt.
Vi tilstræber, at undervisningen tilrettelægges, så elevernes forskellige læringspotentialer tilgodeses og derfor vægter vi fagligt, differentierede læringsaktiviteter højt.
Vi arbejder med fællesskabende læringsmiljøer, fx ved at bruge stationsundervisning, bevægelse i undervisningen og co-teaching. Læringsaktiviteterne tager generelt udgangspunkt i elevernes forskellige kompetencer og læringspotentialer.
Desuden vægter vi det gode og konstruktive skole-/hjem samarbejde højt til gavn for elevernes trivsel både personligt, fagligt og socialt.
Matematik
Alle klasser benytter et grundsystem i matematik. Undervisningen tilrettelægges varieret og så den giver deltagelsesmuligheder for alle eleverne. Fx benytter vi af os af stationsundervisning, building thinking classroom, bevægelse og den legende tilgang.
Alle elever testes i løbet af foråret, og resultaterne benyttes i tilrettelæggelsen af det kommende skoleår.
Dansk
Indskolingen benytter et grundsystem, mens mellemtrinnet arbejder med forskellige lærebogsmaterialer. For alle klasser gælder det, at der arbejdes varieret, så der er deltagelsesmuligheder for alle elever. Der arbejdes i dansk med fx fælles udgangspunkt i en forfatter, tekstgenre eller litterær genre. Der tilrettelægges desuden stationsundervisning, bevægelse og en legende tilgang til faget.
Biblioteket
På skolens bibliotek tilstræber vi hele tiden at have nye og aktuelle bøger, der ansporer til gode læseoplevelser og øget læselyst. Her finder børnene bøger på alle niveauer og i alle genrer.
På biblioteket er der rum i rummet, hvor man kan sidde og hygge og fordybe sig i en bog.