Kommunikationsvej på Øhavsskolen

Oktober 2017

Kommunikationsvej på Øhavsskolen

Skolebestyrelsen har på bestyrelsesmøde drøftet den mest hensigtsmæssige form for kommunikationsvej mellem skole og hjem. Henvendelser fra forældre kommer i løbet af et skoleår meget spredt til hhv. skoleleder, skolebestyrelse, lærer og afdelingsleder.

Vi vil gerne prøve at ensarte kommunikationsvejen, og gøre det mere tydeligt, hvem man starter med at henvende sig til, og hvordan man efterfølgende kan gå videre med sin henvendelse, hvis der vurderes behov herfor.

Nedenstående ”trin” er besluttet anvendt, når i som forældre gerne vil i dialog med skolen omkring emner, der bl.a. vedrører jeres barn, som eksempelvis:

· Trivsel

· Undervisning

· Læring

· Skoledagen

· Skole/hjem samarbejde

· Generelle spørgsmål og kommentarer til skolen m.m.

Trin 1: Som det første rettes henvendelse til barnets lærer, herunder faglærer eller klasselærer, alt efter hvad der giver mest mening. Henvendelsen kan rettes via Aula eller personlig henvendelse til den pågældende lærer. Barnets lærer vil herefter besvare henvendelsen, eventuelt efter at have drøftet henvendelsen med afdelingslederen og/eller skolelederen.

Trin 2: Såfremt I ikke føler, at emnet/spørgsmålet for jeres henvendelse er løst, eller kan løses, via dialog med barnets lærer eller klasselærer, bringes emnet videre til afdelingslederen. Kontakt afdelingslederen med oplysning om jeres henvendelse til barnets lærer eller klasselærer, og fortæl at I ønsker en yderligere dialog omkring emnet.

Trin 3: Føler I stadig ikke, at henvendelsen er løst, kan emnet bringes videre til skoleledelsen. Kontakt skoleledelsen og orienter om, at der efter dialog med afdelingsledelsen og evt. lærer/klasselærer fortsat er behov for en drøftelse omkring jeres henvendelse.

Trin 4: Såfremt I vurderer, at der efter en dialog med skoleledelsen fortsat er behov for en drøftelse, kan emnet bringes videre til skolebestyrelsen. Bemærk at skolebestyrelsen ikke kan behandle personeller personalerelaterede spørgsmål. Emnet for henvendelsen skal som udgangspunkt være af generel karakter for skolen.

Skolebestyrelsen Øhavsskolen