Info om SFO og SFO2

Øhavskolens SFO - Kontakt telefon 7253 3962

SFOèn er en del af Øhavskolen - afdeling Uglen. SFO og indskoling er i fælles bygninger på Toftegårdsvej 7.

SFO-leder Ellen Skov Jensen tlf.nr. 72533960 e-mail elje@fmk.dk

SFOen's åbningstider:
Vi åbner fra kl. 6.15 og lukker kl. 16.30. Fredag lukkes 15.30.
Skolefri hverdage: 1. maj, grundlovsdag og dagen efter Kristi Himmelfartsdag holder vi lukket medmindre, der er børn der har brug for pasning.

SFOen og indskolingen er i de samme bygninger.

Når skolen er slut har vi mulighed for at bruge de rigtig mange lokaler og den store udenomsplads samt en dejlig legeplads. Her er der mulighed for:

Vi opfatter aktiviteter og beskæftigelse som tilbud børnene kan gøre brug af, alt efter interesser og kompetencer.

Vi arbejder primært med at understøtte udviklingen af børnenes sociale kompetencer, arbejdet består meget i at træne de ”forhandlinger” der er i lege:

Børnene kan gå i SFO fra den 1. august, det år de skal starte i 0. klasse, og frem til den 31. juli det år de stopper i 3. klasse.

Ind- og udmeldelser til SFO sker over Faaborgmidtfyns hjemmeside, under digital pladsanvisning.

• Boldlege og fysiske aktiviteter ude og inde der særlig styrker børnenes grov motorik og teknik.
  • Lærende spil og lege, der styrker børnene i at indgå i socialt samspil i små og store fællesskaber.
  • Og kreative aktiviteter/værksteder, der ud fordrer kreativitet, nysgerrighed og særligt styrker/udvikler børnenes finmotorik, fantasi og sproglige kompetencer.

Øhavskolens SFO 2 - Kontakt telefon: 7253 3961

SFO 2 er en del af Øhavsskolen - afdeling Uglen (Toftegårdsvej 7, Faaborg)

SFO-leder Ellen Skov Jensen tlf.nr. 72533960 e-mail elje@fmk.dk

Vi holder åbent alle skoledage mandag til torsdag fra skoletids ophør til kl. 17.00 (fredag lukket).

Skolefri hverdage: Der vil være lukket på SFO2 i alle skoleferier, skolefridage samt helligdage.

SFO 2, som også hedder KRUDTUGLEN, holder til i fagblokken, hvor vi har et tæt samarbejde med SFOen for 3. klasserne. Der er fælles værksteder.

Om eftermiddagen får børnene tilbudt et stykke frugt. Om torsdagen hygger vi med noget lækkert mad. Der er ikke ekstra betaling for det vi serverer for børnene.

Vi opfatter aktiviteter og beskæftigelse, som tilbud børnene kan gøre brug af, alt efter interesser og kompetencer.

Vi arbejder primært med at understøtte udviklingen af børnenes sociale kompetencer, arbejdet består meget i at træne de ”forhandlinger” der er i lege.

Børnene kan gå i SFO 2 når de starter i 4. klasse og frem til at de stopper i 6. klasse.

Ind- og udmeldelser til SFO 2 sker over Faaborgmidtfyns hjemmeside, under digital pladsanvisning.

Digital pladsanvisning