Velkommen

Velkommen til Øhavsskolen

Vi er altid glade for at kunne byde nye elever og forældre velkommen til vores skole. Vi håber, at denne hjemmeside giver et indblik i, hvilken skole vi er.

På Øhavsskolen vil vi være en skole med højt til himlen, hvor vi kan favne børn og unge med krøllede hjerner og kloge hænder – og alle dem midt imellem

Derfor ser vi det som vores vigtigste opgave at sikre de bedste betingelser, for at eleverne bliver så dygtige, som de kan og i sidste ende forlader skolen som velforberedte og livsduelige mennesker. Mennesker, der ved, hvem de selv er, og som har en mangfoldig viden om og holdning til den verden, de er en del af og skal ud og være aktivt medskabende af.

Elevens læring og trivsel i centrum

Vi er en skole, der tilstræber at skabe de bedste betingelser for børnenes læring og trivsel. Vi tror på, at samarbejde, tryghed og trivsel i læringsprocessen skaber de bedste resultater for den enkelte elev både personligt, fagligt og socialt.

Fællesskab

Vi omgås hinanden på en fordomsfri måde. Vi er nysgerrige og lytter både til os selv og andre. Vi tilstræber, at børn og voksne forholder sig nuanceret til andre perspektiver end deres eget, ligesom vi respekterer forskellighed og ser en styrke heri.

Vi handler tolerant i ansvarsfulde og forpligtende fællesskaber med rum til mangfoldige meninger og holdninger og stiller krav om, at den enkelte ser det som sit ansvar at være medvirkende til at skabe et godt og trygt læringsmiljø.

Øhavsskolen er en folkeskole for elever fra 0.-10. klasse. Skolen har fire matrikler, afdeling Bøgebjerg, afdeling Uglen, afdeling Svanen, og 10. klasse på Campus Faaborg. Vi har i alt ca 690 elever.

Vi modtager meget gerne besøg på vores afdelinger, fremviser skolen og går i dialog med dig og dit barn om muligheden for at blive en del af det forpligtende fællesskab på Øhavsskolen.  Du/I er altid velkommen til at kontakte vores kontorer for en aftale.

Afdeling Uglen tlf. 7253 0360

Afdeling Svanen/10. årg  tlf. 7253 0350

Mail: oehavsskolen@fmk.dk

Indskrivning til børnehaveklassen

I perioden november til januar er der indskrivning til børnehaveklassen.

Link til indskrivningen: Her!

Bor I i skoledistriktet?

Dit barn har ret til at blive indskrevet på Øhavsskolen, hvis I bor i skoledistriktet.

Bor I ikke i skoledistriktet?

Dit barn kan sagtens optages Øhavsskolen, selvom I ikke bor i distriktet. Det forudsætter, at der er en ledig plads i en klasse på dit barns årgang.