Udskoling - Svanen

Udskoling

I udskolingen på Øhavsskolen har vi fokus på elevernes læring og trivsel. Det betyder, at vi lægger vi stor vægt på, at skolen er for alle elever. Vi vægter, at eleverne oplever, at skolen er fællesskabsorienteret.

Vi er derfor optagede af, at stemningen på skolen er præget af gode relationer på alle niveauer.

Ift. elevernes faglighed har vi har bl.a. en ugentlig linjedag, hvor eleverne kan vælge i mellem følgende linjer:

Håndværk & design, kulturfag, performance, naturfag & teknologi og idræt & ernæring.

Vi har et tæt samarbejde med lokale foreninger, som bl.a. kommer til udtryk gennem idrætsaktiviteter, som bliver forestået af engagerede foreningsfolk.

Vores beliggenhed i naturskønne omgivelse – med Sundet i ’baghaven’ – giver os gode muligheder for at være ude i naturen og skabe læringsrum dér.

I det hele taget er vi optagede af at være i samklang med lokalsamfundet. Vores elever skal derfor lære at bruge byens muligheder.

Det stiller selvfølgelig krav til eleverne om at kunne træffe reflekterede valg ift. de muligheder, som vores beliggenhed fører med sig. At være tilbage til tiden efter en pause, at spise sund mad osv. Det er skolens opfattelse, at det er en del af elevernes dannelsesproces, at håndtere paletten af muligheder – gerne i samarbejde med forældre og lærere.